برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
کاربرگ نگاره ها.jpg

کاربرگ نگاره های فارسی اول دبستان بهمراه نکات مهم

آموزگاران و والدین گرامی، کاربرگ همه نگاره های فارسی اول دبستان بهمراه نکات مهم این نگاره ها، تقدیمتان میشود .لطفا کاربرگ های نگاره ها را چاپ کنید تا دانش آموزان بهتر بتوانند حل کنند.

 نکات مهم نگاره های کلاس اول دبستان

👈 در نگاره ی۱:

محیط شاد و صمیمانه ی خانه و روحیّه ی کار و تلاش حاکم بر آن، با ﺗﺄکید بر درس و کتاب و مطالعه و یگانگی و رابطه ی سالم و عاطفی اعضای خانه را القا و تفهیم می کند.

👈 در نگاره ی۲:

آزاده در حال آماده شدن برای اوّلین روز مدرسه است و اعضای خانواده با خوش حالی او را آماده و بدرقه می کنند و برادر کوچک تر نیز با شوق او را می نگرد و هم چنین پدر در حال آماده شدن است تا آزاده را در اوّلین روز مدرسه هم راهی نماید. در این نگاره اهمّیّت دادن خانواده به درس و مدرسه ﺗﺄکید شده است.

👈 در نگاره ی۳:

آزاده و بقیّه ی دانش آموزان راه مدرسه را می پیمایند و با کوچه و خیابان و محلّه و مقرّرات عبور و مرور و چراغ راهنمایی و محل ّخط کشی عابر پیاده و پلیس راهنمایی آشنا می شوند. خیابان، پیاده رو، مغازه ، مسجد، میدان و مجسّمه ی مادر نیز از بخش های دیگر این نگاره به شمار می رود.

👈 در نگاره ی۴: 

معرّفی محیط و کارکنان و محیط مدرسه هم راه با القای شور و نشاط و شادابی صورت می گیرد.

👈 در نگاره ی۵:

معرّفی محیط کلاس صورت می گیرد و بیننده با بچّه ها به کلاس درس می رود و آموزگار و محیط کلاس و متعلّقات آن را از نزدیک مشاهده می کند و خود را در محیط آشنای کلاسی می بیند که خودش اینک در آن قدم گذاشته است.

👈 در نگاره ی۶:

دانش آموزان با جریان یک روز تعطیل خانواده در محیط شاد پارک (بوستان)، سرگرمی های سالم، آموزش دوستی با طبیعت، رعایت نوبت و برقراری روابط سالم اجتماعی با دیگران را فرا می گیرند.

👈 در نگاره ی۷:

دانش آموزان با زندگی سرشار از تلاش روستائیان و نقش آنان درپیش رفت کشور، دوستی و مراقبت از حیوانات خانگی، محصولات، مشاغل، فراورده های تولیدی، لباس و ابزارهای کار روستائیان آشنا می شوند.

👈 در نگاره ی ۸: 

القای نگرش عاطفی مهربانی با حیوانات مدّ نظر بوده که در قالب بازدید و آشنایی با باغ وحش و معرّفی حیوانات در آن صورت می گیرد.

👈 در نگاره ی ۹:

آشنایی دانش آموزان با نهاد مذهبی مسجد و آداب و رسوم مذهبی در حدّ توان یادگیری کودک با آهنگی ملایم و جذّاب صورت می گیرد.

👈 در نگاره ی۱۰:

دانش آموزان با یکی از آداب و سنن زیبا و کهن ایرانی (عید نوروز)، دید و بازدید، دوستی و نگه داشتن حرمت بزرگان خانواده آشنا می شوند.

🔷 بهتر است بدانیم که:

🔺۱- هر نگاره مجموعه ی متنوعی از اطّلاعات و یک کل یک پارچه است که ابتدا دانش آموز با کلیّت آن آشنا می شود و در مرحله ی بعد اجزایی از درون آن استخراج می گردد و درمعرض دید وی قرار می گیرد تا توان ذهنی، قدرت و نگه داری مطالب درحافظه، میزان گسترش حوزه ی واژگان، میزان تسلّط بر زبان و میزان انطباق آموخته های او با اهداف، دراین بخش سنجیده می شود.

🔺۲- مدّت زمان تدریس برای نگاره ها (دو هفته ی اوّل مهر هر هفته دو نگاره و دو هفته ی آخر مهر ماه هرهفته سه نگاره) جمعاً ده نگاره پیش بینی شده است. البتّه هم کاران محترم می توانند مدّت زمان بیش تری را به صلاحدید خودشان به این امر اختصاص دهند.

🔺۳- آموزش کلمات (هم آغاز - هم پایان) از نگاره ی۲، آغاز می شود.

🔺۴- بخش و صداکشی کلمات به عنوان یک فن و نه یک روش، می تواند در کتاب کارمورد استفاده قرار گیرد و به علّت رویکرد کلّی در کتاب فارسی بخش و صداکشی کلمات جایگاهی ندارد.

والدین و آموزگاران عزیز، برای دسترسی به کاربرگ های نگاره های فارسی اول ابتدایی بر روی عبارت زیر کلیک کنید:

کاربرگ نگاره های فارسی اول


برچسب ها

فائزه جرفی

فائزه جرفی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود